kajsasliv99

Alla inlägg den 6 maj 2014

Av Kajsa Gottfridsson - 6 maj 2014 20:22

Hejsan:)

Gick ut till Joppe lite senare och märkte att han hade torkat hyfsat bra. Så jag tog en liten ridtur iallafall:)
Det små regnade lite så jag vart väldigt blöt men Joppe brydde sig inte. Han tyckte nog bara att det var skönt att få komma ut en sväng:)
Men jag blev iallafall väldigt glad över den ridturen och nu är humöret på topp! Hjälpte även Marianne att ta in hästarna på kvällen:)
Nu ska jag duscha och äta och sen ska jag nog sova eller kolla på en film.

Av Kajsa Gottfridsson - 6 maj 2014 17:14

Hejj!

Kom hem för ett tag sen och fick se hur blöt Joppe var.. Har inget svetttäcke till honom än så kunde ju inte direkt torka honom. Borstade av det mesta av vattnet och satte på honom regntäcket. Så han fick gå ut i hagen igen. Jag som ville rida/longera. Hoppas på att det slutar regna eller att solen ska komma fram "vilket det inte kommer göra" men ändå. Är besviken och arg på vädret:(

Av Kajsa Gottfridsson - 6 maj 2014 07:20

Hejsan!

Kom hem runt 15:30 igår och gick direkt till stallet. Mockade och hämtade Joppe! Red vanliga vägen igen för han är mest van vid den. Annars är han så tittig av sig.
När vi skrittat en bit skulle vi ta lite trav och nå galopp på slutet tänkte jag men jo gissa vad? Precis då jag skulle fatta galopp ser vid några människor på fotbollsplanen.. Men jaja tänkte jag. Kan ju galoppera på vägen hem istället. Men det värsta var att dom 2 männen som var på fotbollsplanen såg att vi kom. Dom ställde sig upp och började kasta däck omkring sig och göra så mycket oljud som möjligt. Joppe blir ju såklart rädd och tvekar om han verkligen ska gå förbi. Och dom fortsätter att kasta däck och nu emot oss. Sedan kommer en av männen fram en bit och frågar : vill hästen inte gå för dig? Kan du inte hantera ett litet djur?

Asså jag blev så jävla arg! Lite respekt tycker jag att man ska visa.
Men som tur var kom vi snabbt förbi de och kunde fortsätta, när vi kom på vägen tillbaka hade dom åkt. Vilket var väldigt tur! Tycker verkligen inte att det är okej att folk slänger saker emot djur och nu satt ju jag på med!
Nej det gjorde mig upprörd.

Har även massor av läxor. Fy. Orkar inte och hinner inte är allt jag känner.
Tycker skolan kräver för mycket av oss. Jag rider varje dag , har helgarba upptagna med ridskola och rida, tisdagar har jag skull. Hur ska man hinna plugga till typ 3 prov?
Men jag får väl tänka posetivit, sommarlov! Vet faktist inte hur många dagar det är kvar nu. Men inte många iallafall

Nästa vecka ska min klass åka och praoa med. Vi fick "önska" vart vi bille vara igår och asså .. Man kunde typ välja mellan att vara på skolor eller vara hos mattanterna.. Nej men typ. Jag vill vara på berget eller på mitt gammla dagis. Men alla ville typ det tror jag så inte sån stor risk att man får det.

Ovido - Quiz & Flashcards