kajsasliv99

Alla inlägg under september 2014

Av Kajsa Gottfridsson - 30 september 2014 21:57

Ibland blir det inte som man vill. Nej.
Fixade iordning Joppe och när jag nästan var framme vid fotbollsplanen såg jag att det var en annan tjeje som red där. Jag ville ju inte komma och förstöra för henne så jag vände och skrittade till utebanan istället. Det vart ju då ingen hoppning, dressyr istället och Joppe sköte sig helt okej. Lite seg och envis i början men blev väldigt mjuk o fin i stlutet. Jag är nöjd men hoppas på att kunna hoppa lite imorgon. Känner att denna dag gått alldeles för fort men jag är ändå på topphumör! Ska sova och sedan upp halv 6 för att fixa hästarna. En ordentlig sovmorgon skulle jag behöva;)

Av Kajsa Gottfridsson - 29 september 2014 20:39

Ni ska bara veta vad jag är glad.
Tog som sagt en ridtur med Joppe och gick bort till fotbollsplanen. Dom flesta hindrena var borttagna men fanns några stockar kvar. Dom var typ runt 20-35 cm höga. O herregud vad Joppe var duktig! Han hoppade fantastiskt bra i galoppen och skuttade över i traven som en groda. Helt perfekt! Tog en liten omväg påvägen hem och körde värsta galoppen på en långsträka. Ja, dagens ridning var magisk och vädret var ju perfekt med:)
Joppe tog mitt humör till toppen och imorgon ska vi ta hindrena igen!

Av Kajsa Gottfridsson - 29 september 2014 16:19

Hejsan:)

Skolan gick hyfsat fort och har hunnit slö ett par timmar med. Ska strax gå upp till stallet och hämta Joppe, sedan vidare på en liten uteritt. Ska ta en sväng förbi fotbollsplanen. Där står det några hinder uppbyggnad så ska låta Joppe ta några skutt! Älskar verkligen att hoppa:)
Det är bland det roligaste som finns, när man ser hindret framför sig och efter några sekunder är man över det och påväg emot nästa. Tyvärr så har jag ju inte direkt en hopphäst. Men mim dröm är att ha en riktigt bra hopphäst som jah kan hoppa lite höjder med. Joppe har klarat ca:30 cm en så länge och visst det är ju framsteg för honom. Han har kört vagn halva sitt liv och nu när han kommit hit ska han lära sig att hoppa bättre, galoppera snabbare och massa mer. Men jag är iallafall stolt över honom. Hade inte kunnat välja en bättre häst. Och jag har nog aldrig träffat en häst med så mycket personlighet heller.

Av Kajsa Gottfridsson - 28 september 2014 08:23

Godmorgon :)

Känner att hästarna får
Lite sovmorgon och jag med för den delen. Haha känner inte ens för att gå upp ur sägnen idag. Men eftersom jag skarvat så med bloggningen så ska jag uppdatera lite om vad som hänt senaste veckan. Förra veckan på lördagen följde jag med Elsa och Anna till Rosensjö. Det är ridskolan charlie flyttat till. Så fick se lite hur de såg ut där och ridhuset var ju super fint!:) skulle oxå vilja ha en ridhus haha;) På söndagen och måndagen kommer jag inte ihåg vad jag gjorde, inget speciellt tror jah iallafall. I tisdags var jag på skull och träffade kompisar och hade allmänt kul. Onsdag torsdag och fredag gjorde jag inget speciellt, har varit så trött denna vecka så har inte orkat hitta på något.
Men igår lördag, så åkte jag och Miranda ner till Åtorp, där var det marknad och vi skulle stå och sälja lotter för kyrkan. Så vi stod där i 2 timmar ungefär. Sen gick vi vidare till ic och köpte lite dricka o sånt och smedjan började vi promenera till Degerfors. Ja det var jobbigt men roligt:) senare på kvällen gick jag och mamma ner till ridhuset med Joppe.
Hade en liten lektion för mamma först och när Joppe var uppvärmd böt vi.
Jag hade ställt upp lite hinner så vi hoppade lite, o att hoppa är det roligaste som finns. Men eftersom han inte är någon hopphäst så kan vi inte hoppa så högt. Men han tycker att det är kul:) idag har jag inga planer alls, plugga lite kanske, ta en ridtur, nej vet inte. Men nu har jag bloggat i 25 minuter så nu villl nog hästarna ut;) hoppas eran dag blir roligare än vad min lär bli!

Av Kajsa Gottfridsson - 20 september 2014 09:16

Hejsan :)

Hann inte blogga igår pågrund av att jag helt uppbokad. Efter skolan red jag en timme och sedan vidare in till Karlskoga. Vi skulle fixa några små saker och lämna tillbaka ett träns som vi köpt. Vi fick även med oss en ny grep och lite kraftfoder hem:)
Jo som sagt vi tog med Joppe hem i torsdags! Kände att han har fått grunderna och nu är det bara att fortsätta träna på dom. Han hade gått ner väldigt mycket i vikt tyvärr så nu står han i sommarhagen och äter för fullt. All träning har gjort honom till en ny häst! Han är så mycket lugnare och han har börjar förstå vad det är jag vill. Känns som allt kommer bli super bra! Stallet är snart klart med. Hurra! Tror hästarna skulle få inviga det i kväll faktiskt. Men nu ska jag ut och rida och får se vad dagen erbjuder:)

Av Kajsa Gottfridsson - 16 september 2014 19:48

Hejsan:)

Kom hem från skull för en stund sen och har hunnit nattat hästarna och ätit lite. Dagen har varit seg, som alla tisdagar. Vi har korta raster och 7 lektioner. Har redan blivit skoltrött igen och helst av allt skulle jag vilja rida Joppe nu. Bara sluta tänka och fokusera på det jag gillar mest. Anki hörde av sig idag och berättade att Joppe är så gott som klar med skolningen. Äntligen! Ska iväg på tirsdag och rida honom, o få liten lektion. Spännande att se hur han utvecklats.

Av Kajsa Gottfridsson - 13 september 2014 21:46

Hejsan:)

Haft en super bra dag på gröna Lund med bästa människorna. Åkte massa roliga saker:) skulle ju helt klart vilja göra om det! Kom hem ganska ganska och nu är jag väldigt trött kan jag ju säga :')
Imorgon ska jah ut och äta med släktingar och senare på eftermiddagen ska vi ha släktkalas. För ja, jag fyllde ju år i fredags.
Men nu ska jag sova så godnatt:)

Av Kajsa Gottfridsson - 13 september 2014 06:36

Godmorgon:)
Gårdagens var jätte bra! Fick kinamat som jag typ är beroende av och fina presenter. Idag ska jag till Stockholm oxå, sjuktw roligt:)
Vet inte om jag kommer ta bilder där borta för batteriet på min mobil måste hålla tills vi åker hem.

Presentation


Hejsan:)
Jag är en glad tjej på 15 år som brinner för hästar. Här kommer ni få läsa om min träning med mina hästar och om min vardag:)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards